martes, 29 de noviembre de 2011

ZAPALDUEN PEDAGOGIA (3. kapitulua)

III. kapitulua

- Elkarrizketa: hezkuntzaren funtsa askapen praktiko giza.
- Elkarrizketa eta hizketa Hizketa pragmatikoaren edukiaren bilaketan hasten da
- Gizakia eta munduaren erlazioak, gai sortzaileak eta hezkuntzaren progmatiko edukiak.
- Gai sortzaileen ikerketa eta beraren metodologia
- Gai sortzaileen ikerketaren esanahia kontzientziatzen duena. Ikerketaren uneak.

Gizona inguratzen duen gaurko errealitateak ez dio onartzen ulertzea eta transformatzea, heziketa moldatzeko baino ez delako, hala ere, ideia bigarren mailakoa aplikatu ahal izatea da. Helburu hori lortzeko beharrezkoa da elkarrizketa (dialogicidad) irakasle eta ikaslearen artean ezartzea, gizakia ez baita isiltasunean egiten, hitzean baizik, akzioa eta hausnarketa, horregatik azpimarratzen da elkarrizketa erabiltzea funtsezko ikaste elementu moduan. Subjektuen artean ezartzen den elkarrizketak laguntzen du elkarrekiko maitasuna handitzea, beraz ausardiazko ekintza bat izango lirateke, maitasunak bultzatzen baitu gizakien elkarrizketara.

Pertsona batzuk lider sentitzen dira eta masengana jotzen dute beraiekin elkarrizketak sortzeko, hala ere ez dute herrien interesak manifestatzen baizik eta beraienak, beraz bizitzeko era berri batera moldatzen dute eskaera historikoei aintzat hartu gabe, pentsamendu tolesgabe batean jaustea izango litzateke, baldintzetara egokitzen dena, bestelako bat eta ezberdin bat eraiki gabe, hori baita pentsamendu kritikoak eskatzen duena. Non gainditze eta askatasuna eskaintzen dutenak espazioak eraiki daitezen jokaera kognitiboaren bidez.

Oso garrantzitsua da herriarekin elkarrizketa ezartzea, baina horrek inplikatzen du gizabanakoen ohituren antzeko hizkuntza erabiltzea , interakzio hau existitu dadin beharrezkoa da gizakiaren bizitzan integratzea, beraien hizkuntza ikertzea, beraien ekintza eta pentsamendua; gero, problemadun hezkuntzaren bidez elementu hauek elkartu egiten dira ezagutzak sortzeko, horrela izanik ikasteko gaiak ez dute zertan besteen espaziora jo behar hauek aurkitzeko, hauek gizabanakoa inguratzen duten errealitatean aurkitzen da, bakarrikzapalduak sortutako “ muturreko egoera” baten bilduak daude, baina desagertu ahal dira problemadun irakasleak ezarritako hezkuntzarekin, orokorretik abiatuta partikularrera joanez.

Gai sortzailea ikertu nahi denean, gizabanakoen pentsamendua ikertu edo askatu nahi diren lekura jo behar dugu testuen bidez frogatutako lana ez kaltetzeko, osterantzean hezkuntza bere errealitatean ematea oinarritzen da ekintza mekaniko bat ez izateko, hau da,gizakiaren gainditze eta askapena ez da lortzen gizakien artean gainezka egiten duten ideiak kontsumituz, baizik eta gizabanakoak eraikitzean oinarritzen da eta batez ere praktika eta komunikazio horizontalaren bidez transformatzea.

Gai sortzailearen ikerketak inplikatzen du bi etapa ezberdin gizabanakoa nahasten dena: lehenengoa, gertaeren tokira joan zapalduen pentsatzeko era ezagutzeko eta bigarrena pentsamendu ikaste sistematikoan ezartzea da, taldeko elkarrekintzaren bidez gizabanako berdinen artean,, horrela pertsona bakoitza bere errealitatearen kontzientzia hartzen joan dadin eta benetan adieraztea, hala ere, prozesua ez da bukatzen momentu honetan, gizabanakoak ahal den neurrian bere gehienezko kontzientzia bilatzea datza.

No hay comentarios:

Publicar un comentario