jueves, 8 de diciembre de 2011

REGGIO EMILIA

Gaur, Reggio Emilia eskolen metodologiarekin natorkizue. Eskola mota hauek, Loris Malaguzzik sortu zituen. Eskola mota hauetan umea bere inguruarekin harremanetan dago momentu oro, berak erabaki guztiak hartzen dituen bitartean. Metodologia honetan sinesten dutenak, komunitatea deitzen diote eskolari, guraso, irakasle eta umeak harreman estua izaten dutelako. Eskola hauen helburua egoera atsegina eta parte hartzailea sortzea da. Metodologia hau haur hezkuntzan erabiltzen da soilik.

Bideo hau Loris Malaguzziren olerki baten oinarrituta dago:


 
Gizartea fase ezberdinetatik (jaio eta hil arte) pasatzen dela aipatzekoa da. Heldua, ume nagusi bat bezala ikusi behar dugu eta ez umea heldu txiki bat bezala, beti gara umeak baina gero eta zaharragoak eta gero eta esperientzia gehiagorekin, horren adibide, adina edota bizitzaren faseak dira.
Beste alde batetik, utopiaren ideia asko gustatu zait, beti ekintzen arrazoiaren bila ibiltzen direlako eta egunero ekintza berriak proposatzen dituztelako, honen bitartez ezinezkotzat dugun hori lortzen saiatzen gara beti zergatien arrazoia bilatuz. Gaurko haurrak, biharko haurrak eta etsiko haurrak izan behar direla kontuan hartu behar ditugularik.

Autore batzuk esaten dute jaiotzen garela dena jakinda, bakarrik falta zaigu ordenatzea, umeak dena du bere barnean eta helduak lagundu behar diogu jakintasun hori askatzen. Pentsamendu honekin helburu hauek bai funtzionatzen dutela,inguru eta baliabide egoki batzuekin haurra bere kabuz ikasteko gai da, bere ikasteko erritmoa errespetatuz eta ikaste prozesu horretan, irakaslea laguntzailea izango da,  behar den momentuetan baliabideak emango dizkio haurrari bere ikasketa aurrera eraman dezan.
Reggio emiliaren ikuspegi honi buruz, guztiz iraultzailea da, buelta osoa ematen baitio  lehen erabiltzen zen koordinazioarekin zein metodologiarekin.



No hay comentarios:

Publicar un comentario